Twiggy

Nu tänkte jag börja skriva lite om dom olika hästarna jag ridit, jag kan börja med Twiggy... Twiggy var den första lilla "bus-ponnyn" eller "problem-ponnyn" jag red tror jag ;) Om man räknar bort en liten shettis som gjorde bocksprång så man flög av 24/7 x)

Men nu tänkte jag berätta lite om Twiggy.

Twiggy, var en rolig liten sak som var lite less på att bara gå omkring och leka snäll.. Varför skall man göra det när man kan ha kul?! Hm.. Hon passade ju kanske inte exemplariskt som ridskolehäst? Men det var i alla fall jag och några fler som brukade rida på henne, hon kunde ju inte direkt gå med på nybörjar grupper x)
Haha, i alla fall, Twiggys problem var egentligen att hon när man skulle hoppa ett hiner och någon stod bredvid det så kunde hon få för sig att bara börja hoppa runt på stället och bocka och sparka lite, detta vet jag ju inte direkt varför men. Det blev bättre ett tag men sen började det igen, nu kunde inte ens ridläraren stå och "kolla" på när man skulle hoppa så hon fick stå och klappa en annan häst, så hon "inte såg" när vi hoppade. Sen så behövde det ju inte alltid vara för att det var någon som stod vid ett hinder, ibland kunde det bara bli helt plötsligt..
Jag funderar på om någon kanske känner igen henne och som kanske vet lite mera om henne, om det är någon som gör det skulle jag bli jätte glad för en liten kommentar eller kanske ett mejl! :D
Vet i alla fall att hon står på en ridskola någon stans och att hon fortfarande håller på med sina små "bus-trix", eftersom hon fortfarande kanske det har något med ryggen eller att hon inte mår helt bra? Eller så kanske hon bara är trött på att ha tråkigt och vill liva upp stämningen lite? x) Söt e hon i alla fall!


Här kommer några bilder :D





Känner du igen henne och vet någonting om henne? Mejla eller kommentera!

Kommentarer
Postat av: Lovisa

snälla kan inte du göra en header till oss? Snälla?:D

2012-03-24 @ 19:52:00
URL: http://ponnycheyer.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0