5/3 - Dressyr

JORDY

Skulle egnetligen inte rida jordy idag, men han hade tydligen stått hela helgen och det va någon som skulle rida han i andra lektionen så jag fick hoppa in i den första gruppen och rida han så att han inte skulle göra något dummt på andra lektionen.. I alla fall, jag tycker inte precis att han är roligaste hästen i stallet att rida, men han var helt okej! Vi skulle göra en övning där det var travbommar längst ena långsidan och på den andra var det två bommar med ganska långt mellanrum, vi skulle trava över travbommarna, sedan trava över första bommen och skritta några steg emellan och sen trava över nästa. När vi gjort det en stund skulle vi göra halt emellan bommarna och slutligen skulle man galoppera efter travbommarna över första bommen, skritta några steg och sen galoppera över nästa för att sedan trava över travbommarna. Det kanske inte låter så jobbig.. men jag kan bara säga att DET VAR DET!! jordy var stark så jag vet inte vad men han gjorde inga dummheter i alla fall! :P Jaha, det va ju typ det vi tränade på.  :D

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0